Végzettség nélküli iskolaelhagyás témájával foglalkozó kiadványok

A Dobbantó program pedagógiai koncepciója

A Dobbantó projekt indulása idején, 2008-2009 elején jelölték ki a Dobbantóban dolgozó szakértők azokat a fő pontokat, amelyek a továbbiakban megalapozták a program tartalmának kialakítását és az iskolákkal való együttműködést.

tanulmány, 28 oldal, magyar
2009

Részletek

Diáktámogató füzetek – Elrugaszkodás

A személyközpontú diáktámogatás működtetésének keretei, elemei és rendszere. Diáktámogatáson olyan segítő pedagógiai gondolkodás- és szemléletmódot értünk, mely nem a diák teljesítményét vagy felszíni viselkedését helyezi előtérbe, hanem személyét, emberi lényét, mint alakítható egészet kívánja megközelíteni, megérteni és megajándékozni a “gyógyulás”, változás és fejlődés lehetőségével. Ennek az összetett tevékenységnek a gyakorlatát mutatja be a Dobbantó program…

segédlet, 39 oldal, magyar
2009

Részletek

Diáktámogató füzetek – Startvonalon

A Dobbantó program Diáktámogató füzetek sorozatának első darabja a Startvonalon. A füzet két témával foglalkozik. Első felében a különös figyelmet és bánásmódot igénylő gyerekekről, fiatalokról szóló írások szerepelnek. A második részben arról olvashatunk, hogyan működik máshol a team-munka, miképp lehet a team-munkája sikeres, miképpen tehető hatékonyabbá a pedagógusok együttműködése, miképpen növelhető a fiatalokkal végzett munka…

segédlet, 37 oldal, magyar
2008

Részletek

Diáktámogató füzetek – Szárnyalás

A Dobbantó program Diáktámogató füzeteinek 3. része egy olyan játékgyűjtemény tartalmaz, amelyet a legkülönbözőbb helyzetben alkalmazhat a pedagógus. A játékok első fűzére az osztályközösség kialakulásának kezdeti fázisában segítheti az ismerkedést, a csoportképződést, a csoporttal való azonosulás folyamatát. A második nagyobb részben a kommunikációs készségek, kompetenciák fejlesztését segítő játékok olvashatóak. A harmadik körben olyan mozgásos játékok…

segédlet, 42 oldal, magyar
2009

Részletek

Diáktámogató füzetek – Támpontok

A Dobbantó program Diáktámogató füzeteinek ötödik részének célja, hogy – felvázolva a diáktámogatás szemléletét, működését – támpontokat, „útmutatót” adjon ahhoz, hogyan használható (sokféleképpen) ez a rendszer a mindennapok gyakorlatában. A diáktámogatás a Dobbantó program keretében kerül bemutatásra, ezért számtalan ponton kapcsolódik a program más területeihez is.

segédlet, 64 oldal, magyar
2011

Részletek

Diáktámogató füzetek – Továbblendülés

A Dobbantó program Diáktámogató füzeteinek negyedik része további segítséget szeretne nyújtani valamennyi, a dobbantós diákokkal foglalkozó pedagógus számára. Ebben a füzetben összegyűjtésre kerültek azok az állami, önkormányzati és civil szervezetek, amelyeknek célja, illetve feladata a diákok és családjuk támogatása, segítése.

segédlet, 18 oldal, magyar
2010

Részletek

Dobbantó program zárókötete

A kötet méltó módon zárja le a Dobbantó programban megvalósult sokféle fejlesztés többéves folyamatát, de az összegzés korántsem jelenti a Dobbantó végét. Reményeim szerint ez a kötet épp a program fenntartását, terjedését, s nem utolsó sorban önjáróvá válását hivatott elősegíteni a történések pontos, tárgyilagos összegzésével és a fejlesztés tapasztalatainak helyenként érzelmekkel is átszínezett közreadásával. Kovács…

könyv, 212 oldal, magyar
2011

Részletek