Szolgáltatásról

1. Mi az a regisztráció?

2. Mi az a szemeszter?

3. Mit jelent BNO kód, H90 és H54?

4. Lehet-e, hogy nem a saját hanem másik megyében regisztrálok? Pl. Fejér megyeiként Bács-kiskun megyében regisztrálhatok?

5. Hogyan történik óraszám levonás és kerekítés?

6. Minden Tolmácsszolgálat tudja mennyi órám van még?

7. Ha nem saját hibámból történik a késés vagy a tolmácsolás elmaradása, és ezt tudom igazolni, akkor is levonják a tervezett időt?

8. Átvihető a következő évre a megmaradt óraszámom?

9. Az összes igazolást be kell mutatnom?

10. A várakozási idő beleszámít az általános keretbe?

11. Mi történik, ha másik megyébe utazom, de az ott dolgozó tolmácsokat személyes okokból nem szeretném igénybe venni. Ebben az esetben élhetek e a szabad tolmácsválasztási jogommal?

12. Abban az esetben, ha a tolmácsolás nagyon rövid ideig tart pl. 5 perc  akkor is 15 percet kell aláírnom?

13. A tájékoztatás vagy pl. levélértelmezés is tolmácsolásnak számít?

14. Az ország összes Tolmácsszolgálata látja a személyes adataimat, megrendeléseimet?

15. Mi a különbség az egészségügyben az állami és magánrendelőben történő tolmácsolások között?

16. Mennyi idővel előbb kell lefoglalni a tolmácsot?

17. Hogyan lehet tolmácsot rendelni 2012. június 1-től? Milyen változások vannak?

18. Milyen papírokat kell vinni?

19. Ki kap ingyen tolmácsolást?

20. Mit jelent a 120 órás órakeret? Hol lehet fölhasználni?

21. Hogyan számolják a 120 órát 2012-ben?

22. Mik azok a területek, ahol nem kell a 120 órás keretet használni?

23. Ki kap plusz órákat? Mennyit?

24. Hogyan történik a felhasznált tolmácsolási órák nyilvántartása?

25. Mire kell figyelni a megrendelt tolmácsolás lemondásakor?

vissza