Tematikus tájékoztató napok regisztráció

A képen a kötelező infoblokk látható az alábbi feliratokkal: Magyarország kormánya, Európai Unió Európai Szociális alap, Széchenyi 2020Az EFOP–2.2.5-17 Intézményi ellátásról a közösségi alapú szolgáltatásokra való áttérés fejlesztése – intézményi férőhely kiváltás 2023-ig, illetve a VEKOP-6.3.2-17 Intézményi ellátásról a közösségi alapú szolgáltatásokra való áttérés fejlesztése – intézményi férőhely kiváltás pályázati felhívásokhoz kapcsolódóan a Szakmai Terv elkészítését segítő tematikus tájékoztató napokat tartunk.

A tematikus tájékoztató napokra történő regisztráció jelenleg szünetel.

A pályázni kívánó intézmények szíves figyelmébe ajánljuk, hogy az EFOP-2.2.5-17 kódszámú, „Intézményi ellátásról a közösségi alapú szolgáltatásokra való áttérés fejlesztése – intézményi férőhely kiváltás 2023-ig”, valamint az „Intézményi ellátásról a közösségi alapú szolgáltatásokra való áttérés fejlesztése – intézményi férőhely kiváltás” című, VEKOP-6.3.2-17 kódszámú felhívás januári 5-én záruló beadásához kapcsolódóan várhatóan ősztől szervezünk IFKT tematikus tájékoztató napokat.

Milyen kérdéseket, témákat érintünk?

  • Az intézmény lakói

Egyéni kiváltási terv: milyen információk szükségesek egy személyközpontú egyéni kiváltás részletes megtervezéséhez, illetve az intézményi szervezet-átalakítás kidolgozásához?

  • Az intézmény munkatársai

Intézményi HR terv: az intézmény minden egyes jelenlegi dolgozói karrierútjának előrevetítése, a kiváltás folyamatát támogató szakemberek iránti igények felmérése, valamint előregondolkodás a létrejövő TL-ek munkatársairól- a jelenlegi munkatársakon kívül szükséges-e további, új munkavállalók felvétele?

  • Szolgáltatási környezet

Intézményi szolgáltatási gyűrű terv: a kiváltás után, a TL működés során milyen szociális, egészségügyi és foglalkoztatási rehabilitációs szolgáltatásokra van szükség?

Szolgáltatásfejlesztési terv: belső intézményi erőforrásból, vagy külső partner (önkormányzat, egyház, civil szervezet) bevonása által valósul meg a TL-hez kapcsolódó szolgáltatási gyűrű (például: akadálymentesítettség, közösségi közlekedéssel való elérhetőség? Mi az, ami rendelkezésre áll? Mire van igény, ezek megvalósítása hogyan, milyen forrásból teljesül?

  • Az intézmény kommunikációja

Kommunikációs terv: milyen gyakorisággal és milyen formában tájékoztatják a lakókat, családtagjaikat, a munkatársakat? Mi a menetrendje a szolgáltatási gyűrűben nevesített szolgáltatásokkal való kapcsolattartásnak, a TL-ek szomszédsági, illetve a tágabb települési környezet tájékoztatásának, a velük való kommunikációnak?

  • Szolgáltatási ingatlanok

Ingatlan portfólió terv: mely település, mely részén, mekkora ingatlan, milyen lakókörnyezetben épüljön a TL ház? A terv tartalmazza költséghatékonysági, akadálymentesítési és környezeti fenntarthatósági, valamint a közösségi közlekedéssel megközelíthetőségi szempontok részletes, minden egyes ingatlanra vonatkozó bemutatását, továbbá a beruházási, átalakítási költségeket, ütemezéssel együtt.

  • A kiváltás költségterve és fenntarthatósági számítások

Projekt költségterv és fenntartási költségkalkuláció: milyen költségei lesznek a projekt megvalósításának, az intézmény átalakításának? A terv tartalmazza fenntartás modellezését magában foglaló költségkalkulációt is.

  • Az intézményi férőhely kiváltási terv

Az Intézményi Férőhely Kiváltási Terv lesz az a dokumentum, amely az adott intézmény sajátosságait, lakóinak egyedi igényeit, a település és a környezet szolgáltatásait és specifikumait, a kiváltás után létrejövő szolgáltatási és lakhatási struktúrát, továbbá az átmeneti időszakban szükséges intézkedések lépéseit, eszközeit, felelőseit és a várt kimeneteit összesítve láttatja.
Az IFKT (1) a helyzetelemzés, (2) az intézményi férőhely kiváltás nyomán létrejövő új struktúra és (3) az új szolgáltatási struktúrához szükséges tevékenységek bemutatásából áll. Az Intézményi Férőhely Kiváltási Terv tartalmazza a felmérések és résztervek eredményeit, szintézisét, az intézmény hosszú távú stratégiáját, a lakók, munkatársak és a környezet igényeit, lehetőségeit.

Kérdést szeretne feltenni?

Kérdéseit Szilágyi-Major Szilvia várja a major.szilvia@fszk.hu email címen, vagy a 06-20/546-5369 telefonszámon.