Megjelent a Szatellit osztályok: egy ígéretes modell autista gyermekek és fiatalok oktatásában című kiadvány

A képen a kötelező infoblokk látható az alábbi feliratokkal: Magyarország kormánya, Európai Unió Európai Szociális alap, Széchenyi 2020Az autista gyermeket nevelő szülők számára az egyik legnehezebb döntés gyermekük oktatása során a megfelelő iskola kiválasztása.

A témában megjelent A. Croydon, A. Remington, L. Kenny és L. Pellicano Satellita Classes: A promising model for educating children and young people on the autism spectrum.

A kiadvány az NFSZK Nonprofit Kft. Montázs projektjének keretében működő Autizmus munkacsoport fordításának köszönhetően már magyar nyelven is elérhető.

A könyvben bemutatott Phoenix-modell gyakorlati segítséget nyújt az autista gyermekek és fiatalok többségi iskolai oktatásba való könnyebb beilleszkedéséhez. Több intézmény csatlakozott befogadó iskolaként a szatellit elnevezésű együttműködési programba, mely azért jött létre, hogy segítse a hátrányos helyzetű növendékeket és szűkítse a köztük és kortársaik közötti szakadékot.

A program célja, hogy a tanulók legalább az iskolai hét egy részében a többségi osztályban tanuljanak,  vagy később akár egy többségi iskolába járhassanak. A diákokat a fogadó iskolákban erre kialakított osztályokban tanítják („szatellit osztályok”), és a gyermekek és fiatalok átvezetésében jártas gyógypedagógiai tanárok és asszisztensek foglalkoznak velük.

Ez a beszámoló a Phoenix Általános és Középiskola, a Marner Általános Iskola, a Bow Középiskola és a Tower Hamlets Tankerület megbízásából készült annak érdekében, hogy értékelje a szatellit osztály modellszerű megvalósíthatóságát az autizmussal élő gyermekek és fiatalok oktatásában.

Montázs projekt: https://nfszk.hu/projektek/montazs-projekt

A kiadvány letölthető az alábbi linkről:  Szatellit osztályok