Kitekintés autizmus témában 5.

A MONTÁZS projekt Autizmus munkacsoportja sorozatában Az oktatási inklúzió jelenlegi illúziója című írás fordítását olvashatják. A cikk szerzői Liz Pellicano, Sven Bölte és Aubyn Stahmer.

Az autista tanulók integrált vagy inkluzív oktatásáról sok éve hallunk, tanulunk, ám annak megvalósítását számos vita övezi. Az integráció gyakorlati megvalósítását sokan illetik kritikával világszerte, még akkor is, ha az integráció elvével a többség egyetért. Ebben a cikkben vezető kutatók vetnek fel fontos és időszerű kérdéseket arról, miért is nem tartunk ott, ahol kellene.

A cikksorozatban megjelenő írások fordítását az NFSZK Nonprofit Kft. MONTÁZS projektjének autizmus-szakértői végzik.

Liz Pellicano – Sven Bölte – Aubyn Stahmer:  Az oktatási inklúzió jelenlegi illúziója

A sorozat előző írásai:

Joan Scott Love: Hogyan változtatja meg az autista gyermekek életét az autizmus-barát környezet?

Fergus Murray: Én és a monotróp figyelem – egy egységes autizmus elmélet

Interjú Uta Frith professzorasszonnyal

Damian Milton: A kettős empátia problémája

További információk a projektről