TEAM Nyíregyháza

Kemecsey Szilvia, TEAM vezető

A képen a kolléganő látható

1995 óta dolgozom gyógypedagógusként, kezdetben speciális autista csoportban, majd a diagnosztikai munkában szereztem tapasztalatokat. A pszichológia szakot elvégezve a nyíregyházi szakértői bizottság vezetőjeként dolgoztam 2014-ig, majd egy korai fejlesztő központot vezetve ismerkedtem meg a korai fejlesztő munkával. 2019 februárjától az ÉFOÉSZ Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Egyesület Gyógypedagógiai, Konduktív Pedagógiai Módszertani Intézményben dolgozom Nyíregyházán, ahol autizmussal élő gyermekek korai fejlesztésével, illetve fejlesztő nevelés-oktatás keretében történő fejlesztésével foglalkozom. Feladatom: egyéni komplex gyógypedagógiai és kiscsoportos fejlesztés, szülői konzultáció és tanácsadás. 2018 szeptemberétől konzulens gyógypedagógusként általános iskolás és gimnazista autizmussal élő tanulók számára habilitációs fejlesztéseket tartok, együttműködve a családokkal, pedagógusokkal. 2019 áprilisában csatlakoztam az FSZK-hoz, ahol TEAM vezetőként tanácsadói és koordinációs feladataim vannak.

Csipkés Szilvia Anikó, tanácsadó

A képen a kolléganő látható

Csipkés Szilvia vagyok, 10 éve foglalkozom autizmussal élő gyerekekkel. Jelenleg utazó gyógypedagógusként az integráltan oktatott gyermekeknek tartok csoportos habilitációs foglalkozásokat. Dolgozom korai fejlesztésben is, ahol 5 éves korig egyéni és csoportos órákon fejlesztek,  valamint családoknak is igyekszem tanácsokat adni a mindennapi problémákra. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Takács Melinda, tanácsadó

A képen a kolléganő látható

Autizmus spektrum pedagógiája és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos gyógypedagógus vagyok. 2004 óta dolgozom a Dr. Molnár István EGYMI Debreceni tagintézményében autizmussal élő gyermekekkel (3-16 éves korig). A munkám során megtapasztaltam, hogy a folyamatos megújulás, az új lehetőségek keresése elengedhetetlen részét képezi a szakmámnak, nincs mindenre és mindenkire érvényes, egységes metódus. Mindannyian különbözőek vagyunk. Lényeges és meghatározó szempont, hogy az emberek mit gondolnak, mit tudnak az autizmus spektrum állapotról. Azt gondolom, hogy amennyiben segítséget kapnak abban, hogy megértsék őket, úgy az elfogadás és a velük kapcsolatos tevékenységek sokkal könnyebbé válnak. Az emberek szemléletformálása, érzékenyítése, megsegítése segíthet eloszlatni azokat a sztereotípiákat, amik ma meghatározzák sok ember gondolkodását, viselkedését. „Ha az ember nem tudja, mi az, amit lát, az ugyanolyan, mintha egyáltalán semmit sem látna.” (Naoki Higashida)