Szolgáltatásról
1. Mi az a regisztráció?
2. Mi az a szemeszter?
3. Mit jelent BNO kód, H90 és H54?
4. Lehet-e, hogy nem a saját hanem másik megyében regisztrálok? Pl. Fejér megyeiként Bács-kiskun megyében regisztrálhatok?
5. Hogyan történik óraszám levonás és kerekítés?
6. Minden Tolmácsszolgálat tudja mennyi órám van még?
7. Ha nem saját hibámból történik a késés vagy a tolmácsolás elmaradása, és ezt tudom igazolni, akkor is levonják a tervezett időt?
8. Átvihető a következő évre a megmaradt óraszámom?
9. Az összes igazolást be kell mutatnom?
10. A várakozási idő beleszámít az általános keretbe?
11. Mi történik, ha másik megyébe utazom, de az ott dolgozó tolmácsokat személyes okokból nem szeretném igénybe venni. Ebben az esetben élhetek e a szabad tolmácsválasztási jogommal?
12. Abban az esetben, ha a tolmácsolás nagyon rövid ideig tart pl. 5 perc akkor is 15 percet kell aláírnom?
13. A tájékoztatás vagy pl. levélértelmezés is tolmácsolásnak számít?
14. Az ország összes Tolmácsszolgálata látja a személyes adataimat, megrendeléseimet?
15. Mi a különbség az egészségügyben az állami és magánrendelőben történő tolmácsolások között?
16. Mennyi idővel előbb kell lefoglalni a tolmácsot?
17. Hogyan lehet tolmácsot rendelni 2012. június 1-től? Milyen változások vannak?
18. Milyen papírokat kell vinni?
19. Ki kap ingyen tolmácsolást?
20. Mit jelent a 120 órás órakeret? Hol lehet fölhasználni?
21. Hogyan számolják a 120 órát 2012-ben?
22. Mik azok a területek, ahol nem kell a 120 órás keretet használni?
23. Ki kap plusz órákat? Mennyit?
24. Hogyan történik a felhasznált tolmácsolási órák nyilvántartása?
25. Mire kell figyelni a megrendelt tolmácsolás lemondásakor?
vissza