Szakértői tanulmányutak (Study Visits) 2012

A Szakértői tanulmányutak a korábbi ARION és a CEDEFOP tanulmányutak egyesítésével jött létre. Fő célja, hogy támogassa az Európai Uniónak az oktatási és képzési rendszereket érintő célkitűzéseit, ezen belül elősegítse az európai szintű információ- és tapasztalatcserét és az egymástól tanulást oktatási és képzési kérdésekben, terjessze a szakértői tanulmányutak résztvevői által megszerzett ismereteket és nemzetközi tapasztalatokat, összekapcsolja a szakértői tanulmányutakat az Oktatás és képzés 2020 munkaprogrammal, valamint a Bologna és a Koppenhága folyamattal.

Az FSZK, mint házigazda vállalt szerepet e tanulmányutak kapcsán. Ennek keretében 2012. december 3. és 7. között hét országból 9 külföldi szakember látogatott Magyarországra, hogy részt vegyen az FSZK által meghirdetett Successful innovations in education and training for students with special needs című tanulmányúton. A program keretében olyan, az FSZK által támogatott iskolai innovációk kerültek bemutatásra, melyek keretében láthatóak voltak azok a hazai jó gyakorlatok, melyek hozzájárultak a sikeres intézményfejlesztések megvalósításához, a szektorok közti együttműködések és a társadalmi partnerségek kialakításához. A vendégek látogatást tettek az Esély Kövessi Erzsébet Szakképző Iskola és Gimnáziumban, ahol megismerkedtek a Dobbantó programmal, majd a Közgazdasági Politechnikum Gimnázium és Szakközépiskolában betekintést nyertek az autizmus spektrum zavarral élő diákok inkluzív oktatásába, mely partnerségben működik a Burattino Iskola és az Autizmus Alapítvány által nyújtott mentori szolgáltatással. Ezeken kívül ellátogattak a Dr. Török Béla Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Diákotthonba, ahol a Ráhangolás program kapcsán a nagyothalló tanulók pályaorientációs programján keresztül láthatták a szektorközi együttműködés jó gyakorlatát a sikeres intézményi innováció keretében.