Nevelés-oktatás témájával foglalkozó kiadványok

A küszöbön – Sajátos nevelési igényű gyerekek az óvodákban

A kötet egy kutatási projekt eredményeire épül, amely az óvodai inklúzióról való tudás bővítésére, a reálfolyamatainak megismerésére, a zajló folyamatok és problémáik feltárására, s problémák megoldására vonatkozó javaslatok megfogalmazására irányult.…

módszertani kézikönyv, 177 oldal, magyar
2008

Részletek

Diáktámogató füzetek – Elrugaszkodás

A személyközpontú diáktámogatás működtetésének keretei, elemei és rendszere. Diáktámogatáson olyan segítő pedagógiai gondolkodás- és szemléletmódot értünk, mely nem a diák teljesítményét vagy felszíni viselkedését helyezi előtérbe, hanem személyét, emberi lényét,…

segédlet, 39 oldal, magyar
2009

Részletek

Diáktámogató füzetek – Startvonalon

A Dobbantó program Diáktámogató füzetek sorozatának első darabja a Startvonalon. A füzet két témával foglalkozik. Első felében a különös figyelmet és bánásmódot igénylő gyerekekről, fiatalokról szóló írások szerepelnek. A második…

segédlet, 37 oldal, magyar
2008

Részletek

Diáktámogató füzetek – Szárnyalás

A Dobbantó program Diáktámogató füzeteinek 3. része egy olyan játékgyűjtemény tartalmaz, amelyet a legkülönbözőbb helyzetben alkalmazhat a pedagógus. A játékok első fűzére az osztályközösség kialakulásának kezdeti fázisában segítheti az ismerkedést,…

segédlet, 42 oldal, magyar
2009

Részletek

Diáktámogató füzetek – Támpontok

A Dobbantó program Diáktámogató füzeteinek ötödik részének célja, hogy – felvázolva a diáktámogatás szemléletét, működését – támpontokat, „útmutatót” adjon ahhoz, hogyan használható (sokféleképpen) ez a rendszer a mindennapok gyakorlatában. A diáktámogatás a Dobbantó…

segédlet, 64 oldal, magyar
2011

Részletek

Diáktámogató füzetek – Továbblendülés

A Dobbantó program Diáktámogató füzeteinek negyedik része további segítséget szeretne nyújtani valamennyi, a dobbantós diákokkal foglalkozó pedagógus számára. Ebben a füzetben összegyűjtésre kerültek azok az állami, önkormányzati és civil szervezetek,…

segédlet, 18 oldal, magyar
2010

Részletek

Fedezzük fel a közös pontokat!

Kommunikáció súlyosan fogyatékos gyermekekkel Andreas Fröhlich, Angela Simon „Ezzel a könyvvel az a célunk, hogy a súlyosan fogyatékos gyermekek és szüleik, vagy akár más, környezetükben lévő személyek kommunikációs lehetőségeire felhívjuk…

könyv, 96 oldal, magyar
2011

Részletek

Fókuszban az egyén – Hogyan készítsünk egyéni fejlesztési tervet?

Azért készült a kötetet, hogy átfogó képet adjon az egyéni fejlesztési tervvel kapcsolatos tudásanyagról, vélekedésekről, gyakorlatokról, felhasználva gyakorló pedagógusok, szülők, tanulók, intézményvezetők tapasztalatait, véleményét. Bemutat a többségi és a gyógypedagógiai…

módszertani kézikönyv, 249 oldal, magyar
2008

Részletek