Nevelés-oktatás témájával foglalkozó kiadványok
A kötet egy kutatási projekt eredményeire épül, amely az óvodai inklúzióról való tudás bővítésére, a reálfolyamatainak megismerésére, a zajló folyamatok és problémáik feltárására, s problémák megoldására vonatkozó javaslatok megfogalmazására irányult.…
módszertani kézikönyv, 177 oldal, magyar
2008
Részletek
A személyközpontú diáktámogatás működtetésének keretei, elemei és rendszere. Diáktámogatáson olyan segítő pedagógiai gondolkodás- és szemléletmódot értünk, mely nem a diák teljesítményét vagy felszíni viselkedését helyezi előtérbe, hanem személyét, emberi lényét,…
segédlet, 39 oldal, magyar
2009
Részletek
A Dobbantó program Diáktámogató füzetek sorozatának első darabja a Startvonalon. A füzet két témával foglalkozik. Első felében a különös figyelmet és bánásmódot igénylő gyerekekről, fiatalokról szóló írások szerepelnek. A második…
segédlet, 37 oldal, magyar
2008
Részletek
A Dobbantó program Diáktámogató füzeteinek 3. része egy olyan játékgyűjtemény tartalmaz, amelyet a legkülönbözőbb helyzetben alkalmazhat a pedagógus. A játékok első fűzére az osztályközösség kialakulásának kezdeti fázisában segítheti az ismerkedést,…
segédlet, 42 oldal, magyar
2009
Részletek
A Dobbantó program Diáktámogató füzeteinek ötödik részének célja, hogy – felvázolva a diáktámogatás szemléletét, működését – támpontokat, „útmutatót” adjon ahhoz, hogyan használható (sokféleképpen) ez a rendszer a mindennapok gyakorlatában. A diáktámogatás a Dobbantó…
segédlet, 64 oldal, magyar
2011
Részletek
A Dobbantó program Diáktámogató füzeteinek negyedik része további segítséget szeretne nyújtani valamennyi, a dobbantós diákokkal foglalkozó pedagógus számára. Ebben a füzetben összegyűjtésre kerültek azok az állami, önkormányzati és civil szervezetek,…
segédlet, 18 oldal, magyar
2010
Részletek
Kommunikáció súlyosan fogyatékos gyermekekkel Andreas Fröhlich, Angela Simon „Ezzel a könyvvel az a célunk, hogy a súlyosan fogyatékos gyermekek és szüleik, vagy akár más, környezetükben lévő személyek kommunikációs lehetőségeire felhívjuk…
könyv, 96 oldal, magyar
2011
Részletek
kutatási záróbeszámoló, 343 oldal, magyar
2009
Részletek
Azért készült a kötetet, hogy átfogó képet adjon az egyéni fejlesztési tervvel kapcsolatos tudásanyagról, vélekedésekről, gyakorlatokról, felhasználva gyakorló pedagógusok, szülők, tanulók, intézményvezetők tapasztalatait, véleményét. Bemutat a többségi és a gyógypedagógiai…
módszertani kézikönyv, 249 oldal, magyar
2008
Részletek